Groepsplan - update
Dit zit er in - klik op de afbeelding
Overzicht van het spellen
Klik op de afbeelding hieronder voor een vergroting!
Middenmoot = 50% van de kinderen (zonder 25% hoogste scores en 25% laagste scores
Veilige marge = Cito I+II+III = minimaal 60%
Groepsplan
Groepsplan
Eén keer betalen, altijd toegang tot de meest actuele versie van Groepsplan.
Een voorbeeld - met complete handleiding
Groepsplan is volledig vernieuwd:
Groepsplan bevat nu alle elementen die nodig zijn:
- een compacte beschrijving van het plan van aanpak
- een beschrijving voor alle hoofdvakken (heel overzichtelijk per vak op één A4)
- daarnaast ook een goed plan voor sociaal en emotionele ontwikkeling
- ook het ontwikkelingsperspectief zit erin (compleet met grafieken)
- de hele administratie kan de leerkracht hierin kwijt – andere documenten zijn niet nodig
- per blad een heldere en korte handleiding (wordt zichtbaar door op de knop ‘informatie’ te klikken)
- natuurlijk zijn de cijferlijstjes niet vergeten
- opbrengsten worden inzichtelijk met de documenten RIO (Rapportage Indicatoren Opbrengsten) en OPO (Opbrengstgericht Passend Onderwijs)
- zie ook www.masterclassopo.nl
Een combi van meerdere groepen? - maak één groepsplan - wel zo gemakkelijk!
En dat kan heel goed met dit document!
Het groepsplan s voor groep 3 - 8.
Voor groep 1-2 is geen groepsplan. Hier wordt gebruik gemaakt van een observatiesysteem.
- Met korte en handzame HANDLEIDINGEN geïntegreerd in het programma
- Om eenvoudig een ONTWIKKELINGSPERSPECTIEF te maken (voor één of meerdere leerlingen)

Groepsplan - een programma dat nauw aansluit bij het LVS ParnasSys
De essentie van een groepsplan is komen tot werken met niveau-groepjes leerlingen.
Dit Groepsplan geeft een snel en eenvoudig overzicht in het werken op 3 niveaus:
- leerlingen die extra aandacht nodig hebben (extra instructie, soms RT)
- leerlingen werken met de basisstof (vaak aangevuld met extra opgaven)
- leerlingen die werken met basisstof + extra uitdaging nodig hebben (de plusgroep).
Met het Groepsplan kunt u overzichtelijk in beeld brengen hoeveel leerlingen een (Cito) A, B, C, D, E en (Cito) 1, 2, 3, 4, 5 niveau scoren op de niet-methodegebonden toetsen.
Aan de hand hiervan kunt u als leerkracht (evt. in samenspraak met de IB'er) bepalen of er interventies gepleegd moeten worden op klassikaal niveau, op individueel niveau of met groepjes leerlingen.
Inhoud Groepsplan
Groepsplan heeft een geïntegreerde handleiding. Voor elk onderdeel is een aparte (korte) handleiding geschreven.
Verder vindt u in de plannen verschillende handige documenten:
- een leerlingenkaart (met een individueel overzicht)
- een kaart voor de groepsbespreking (gekoppeld aan de leerlingenkaart)
- Komt eruit wat erin zit - d.m.v. OPO (Groepsplanloos - Wijnand Gijzen en Menno van Hasselt)
- signalering meer- en hoogbegaafdheid (signalering SidiPO)
- grafieken waarin het OPP (Ontwikkelingsperspectief) in beeld wordt gebracht
- signalering betrokkenheid van de leerlingen - De LijV (i.s.m. Wijnand Gijzen)
- registratie advies VO
- diversiteit (waarmee de zwaarte van een groep berekend kan worden
Wat vindt u van Groepsplan - laat een opmerking achter
Reactie plaatsen
Reacties